lShadowl

autorski [R] Zakon białej wieży (Storytelling/Lekka mechanika) (lShadowl)

2 posty w tym temacie

Fantasy-oval-castle.jpg

„Zakon białej wieży”

Pierwsza sesja: storytteling/lekka mechanika

 

 

            Około 160 lat temu na ziemiach Niverlandu żył pewien czarodziej kochający naturę i opiekujący się puszczą na północno-zachodnich trenach kraju i zamieszkującymi w niej zwierzętami. Całymi dniami przemierzał zadrzewione tereny sprawdzając czy wszystkie rośliny są zdrowe, zaglądając do nor, dziupli oraz gniazd. Starał się zawsze być przy narodzinach nowych mieszkańców lasu, ponieważ uważał, że zwierzęta zapamiętują jego zapach i później nie musiał obawiać się ataku z ich strony.

            Niestety nastała era rozwoju i istotom zamieszkującym Niverland potrzeba było zarówno drewna, pożywienia jak i terenów mieszkalnych. Ludzie postanowili, więc wyciągnąć swe chciwe łapska po największy skarb czarodzieja – po jego las. Przyszli, zaczęli karczować drzewa, niszczyć łąki, zabijać zwierzęta… Opiekun puszczy wpadł w szał, który w połączeniu z jego smutkiem i żalem, po utracie tego, co ludzie już zdążyli zabrać, sprawił, że świadomość czarodzieja zapadła się w ciemności. Puszcza będąca od zawsze w połączeniu z jego mocą stała się nagle dzika i nieprzyjazna. Wszystkie pnie drzew zszarzały i przybrały nienaturalne kształty, ich korony rozrosły się na boki nie przepuszczając ani jednego promyka. Zwierzęta z sączącą się pianą z pysków i z rządzą krwi w oczach wybiegły naprzeciw swym oprawcą i rozpętały im piekło na ziemi…

            Kiedy wszystko się skończyło czarodziej skąpany w mroku spacerował między panoszącymi się wszędzie trupami. W końcu przystanął na środku pobojowiska i wypowiedział inkantacje w bardzo mrocznie brzmiącym języku, by zaraz potem z ziemi wystrzeliły łapska zrodzone z cieni. Każda zabrała jedno ciało, a kilka z nich oplotło czarodzieja i w jednej chwili wszystko znikło. Las stał się nagle znów ciepły i przyjazny, jednakże plac, na którym rozegrała się krwawa jadka cały czas pozostawał w jakby magicznym cieniu. Ziemia mimo słońca pokryta była ciemnością. Miejsce to po dziś dzień uważane jest za przeklęte. Niepisana legenda głosi, że czarodziej, który całkowicie zatopił się w cieniu, pozostawił jednego człowieka przy życiu, aby przekazał reszcie świata, że ma zamiar kiedyś powrócić z okrutną zemstą.

 

 

            Po 150 lata nie wiadomo dlaczego, ale powołano do życia „Zakon Białej Wieży”, założony przez troje najwyższych magów Niverlandu. Szeptano, że ich przeznaczeniem jest werbowanie ochotników i walka z cieniem, ale jak jest prawda wiedzieli jedynie Mistrzowie Zakonu.

                            * * *                                                       

 

Witam. Postanowiłem poprowadzić swoją pierwszą sesję na tym forum. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w prowadzeniu sesji, jednakże bez doskonalenia się lepiej nie będzie. Dlatego właśnie poszukuję 3-4 graczy do autorskiej sesji odbywającej się w świecie zwanym Niverland, którzy zaryzykują i dadzą mi szanse prowadzenia ich jako MG.

Wcielacie się w młodych adeptów zakonu poznając zasadę jego działania, jego tajemnice oraz cele. Będziecie przeżywać przygody i rozwiązywać sprawy, które wam zleci. Postawiłem na taki sposób rozgrywki, ponieważ w zależności jak dobrze będzie nam się grało będę rozwijał fabułę o kolejne misje prowadzące małymi lub większymi kroczkami do rozwiązania zaplanowanej przeze mnie głównej linii fabularnej. Wasze postaci będą się rozwijać i gramy na zasadzie pospolitego rpga w którym podczas misji będzie otrzymywać EXP, które będzie wpływało na zaplanowaną przeze mnie prostą mechanikę.

 

 

Informacje o sesji:

  1. Rekrutacja potrwa do 26.08.17 do północy (wyniki rekrutacji 27.08.17).
  2. Długość odpisów: od 0,5 do 1 A4
  3. Częstotliwość odpisów: zagramy systemem 4-dniowym, że tak go nazwę. Ja stawiam pierwszy post i od jego daty macie 4 dni na odpis. Następnie przychodzi znów moja kolej i moje 4 dni liczone są od dnia ostatniego posta gracza i później znów macie 4 dni od mojego posta. Każdy będzie miał czas na odpis a jednocześnie sprawi że cała kolejka będzie trwała od 2 do 8 dni ;)
  4. Gramy bez Google Doca i innych komunikatorów. Przynajmniej ja nie będę ich stosował. Jeżeli chcecie się ugadywać razem lub przeprowadzać wcześniej dialogi róbcie to poprzez PW, GG itp ;) Mnie interesuje to co będzie w postach.

 

 

Karta postaci:

 

 

Imię i nazwisko

Wiek

Rasa

Klasa

Podklasa

Wygląd: Obrazek + krótki opis

Charakter: poprosiłbym o rozbudowany opis

Historia postaci: 10-15 faktów w krótko opisanych podpunktach. Coś na zasadzie czasu od waszej dorosłości, poprzez wkroczenie na ścieżkę waszej profesji, aż po dotarcie do zakonu. Dlaczego postanowiliście się zaciągnąć itp. Nie opisujecie czasu spędzonego w zakonie, ponieważ zaczynamy od momentu waszego wstąpienia.

 

 

Mocne strony: 3 mocne strony postaci

Słabe strony: 3 słabe strony postaci

 

 

Mechanika

LVL: 1

EXP: 0

 

 

Statystyki: do rozdania macie 66 pkt na:

Siła – odzwierciedlenie całkowitej tężyzna fizyczna

Wytrzymałość – odzwierciedla waszą żywotność oraz wytrzymałość podczas wysiłku

Zręczność – odzwierciedla wszystkie zdolności manualne oraz akrobatyka

Wola – odzwierciedla wytrzymałość psychiczną

Inteligencja – odzwierciedla szybkość uczenia się, spostrzegawczość i wyciąganie wniosków

Charyzma – odzwierciedla umiejętność prezentowania się, posługiwania słowami i obycia w towrzystwie

 

 

Po każdej misji otrzymywać będzie exp w postaci %. Każde 100% to 1 lvl, a każdy 1 lvl to 5 punktów do rozdania na statystyki.

 

 

RASY:

Człowiek: + 2 siła, +1 charyzma

Elf: +2 zręczność, +1 inteligencja

Krasnolud: +2 wytrzymałość, +1 wola

 

 

KLASY

Wojownik:

a) Mistrz ostrzy (najłatwiej przyswaja sobie walkę nowo spotkaną bronią, na start może posiadać jakiś większy miecz lub dwa mniejsze)

b) Tank (wiadomo tarcza i zbroja to podstawa… a dalej do wyboru miecz lub broń obuchowa itp)

 

Czarodziej

a) Władca żywiołów (wybiera jeden żywioł na start oraz 3 czary)

b) Przywoływacz (działać będzie na zasadzie paktów które będzie można zdobyć w czasie sesji… na początek do wyboru jeden pakt np. pakt z żywiołakiem ziemi, pakt z wilkami, pakt ze szkieletami. Ruszcie swoją fantazje.)

 

Łowca:

a) Tropiciel – typowy łucznik lub kusznik ze zdolnościami tropienia

b) Przyjaciel zwierząt (na start może wybrać jednego zwierzęcego towarzysza) – walczy za pomocą dzidy/włóczni, kija itp a u boku ma wiernego kompana

 

Łotr:

a) Złodziej – wybiera główny fach (drobne kradzieże, włamania, oszustwa itp)

b) Skrytobójca – przeważnie łączy zdolności walki sztyletami, walki wręcz i czasami strzelania z łuku. Grunt to zadać szybką śmierć.

 

Kapłan:

a) Mnich – walczy za pomocą kija lub za pomocą sztuk walki (można łączyć) a dodatkowo może wybrać na start 2 modlitwy wzmacniające jego umiejętności

b) Paladyn – ciężkozbrojny wojownik walczący lancą, młotem, tasakiem, mieczem i tarczą a do tego posiada zdolności wzmacniające oddział. Może wybrać 2 zaklęcia wzmacniające sojuszników lub zadające obrażenia demonicznym/złym istotą

 

 

Klasy i podklasy nie będą dawały bonusów do statystyk. Jest to odzwierciedlenie tego kim jest wasza postać w drużynie. Mistrz ostrzy będzie raczej robił totalną sieczkę wielki mieczem lub dwoma mniejszymi, a tank walczył za pomocą ciężkiej zbroi, miecza lub buławy oraz tarczy i chronił innych przed obrażeniami. Wiadome jest, że złodziej najłatwiej coś ukradnie, a tropiciel wytropi. J

Mapa świata zostanie stworzona na potrzeby już samej rozgrywki i przedstawiona w pierwszym poście sesji.

 

 

Sesja pod względem mechanicznym będzie się rozgrywała jedynie u mnie na kartkach. Dla was będzie to typowy storytteling z tym, że będziecie dodawać kolejne punkty statystyk podczas kolejnych leveli, dzięki czemu będziemy wiedzieć, w czym wasza postać jest lepsza, w czym gorsza i w którą stronę ma zamiar się rozwijać. Preferuję taki typ rozgrywki, ponieważ jestem przeciwny całkowitemu powierzaniu decyzji kością. Na to czy coś wam się uda wpływ będą miały zarówno statystyki, jak i również wasza pomysłowość. Jednakże statystyki waszych przeciwników będą wam również podawane, abyście mieli miej więcej rozeznanie jak wyglądacie na ich tle.

 

Edytowane przez Nyx

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, wiem, że okres minął... No alee może się uda (moi koledzy dodadzą KP do 2 dni. Jest nas 3-4)

 

 

Imię i nazwisko:

Azaghal Telchar

Wiek:

19

Rasa:

Czlowiek

Klasa:

Skrytobójca

Podklasa:

Złodziej

Wygląd:

(Pic niżej)

Wysoki, szczupły. Jego twarz nie jest do końca nikomu znana. Nosząc maskę chce pozostać anonimowy.

Charakter:

Azaghal jest typowym aroganckim Skrytobójcą. Jest bardzo inteligentny, oraz doskonale odnajduje się w roli przywódcy.

Historia postaci:

Azaghal od małego pałał się kradzieżami i drobnymi przestępstwami. Z początku nie sprawiało mu to przyjemności, ale jako nastolatek porzucony na pastwę losu przez zmarłych rodziców musiał jakoś przeżyć. Z czasem nie tylko przyzwyczaił się do tych czynów, ale polubił nie, i zaczął się w nich idealnie odkrywać. W wieku 18 lat zabił, oraz okradł pewnego szlachcica. Niestety został na tym przyłapany. Normalnie za taki czyn trafiłby do lochów, lecz miał jednak trochę szczęścia. Magowie którzy założyli Zakon białej wierzy zauważyli, że Azaghal ma w sobie to coś.. Wystarczy go tylko odpowiednio oswoić oraz wyszkolić, a może stać się naprawdę porządnym wojownikiem. I tak oto Azaghal trafił do Zakonu Białej Wierzy.

Episode-1x13.jpg

Edytowane przez Możejko Lojalny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz