Aruna

Heroes vs Academy (Aruna & Aquaman)

916 postów w tym temacie

Moi drodzy,

 

Mamy już podforum. Mamy też Wasze intrygujące postacie. I mamy jeszcze kilka kwestii do ustalenia, w tym najważniejsza: mechanika. W rekrutacji wspomnieliśmy, że do wyboru są trzy opcje. Ja zajmę się opisaniem wyłącznie jednej z nich, bo jest to coś, co stosuję w swoich sesjach notorycznie.

 

Storytelling + rzuty

Koncentrujemy się głównie na snuciu fabuły, natomiast żeby pewne sytuacje były zaskoczeniem zarówno dla Was, jak i dla nas jako MG, rzucamy kośćmi w niektórych sytuacjach. Dotyczy to niemal wyłącznie walki. Zazwyczaj rzucamy 1k10, natomiast są od tego odstępstwa. Gdy prosimy Was o rzut, od razu podajemy zakres, co dany wynik oznacza dla Was.

W zakresie mechaniki postać określana jest wyłącznie poprzez Power Grid, który wskazuje na jej parametry bojowe.

W tym systemie są jeszcze trzy kategorie... hmm... sama nie wiem, jak to nazwać. Trzy rodzaje nagród/kar, mianowicie:

  • Stroke of luck (SOL) - nagroda przydzielana graczowi przez MG lub współgraczy. Można ją wykorzystać na zwiększenie szans na sukces podczas rzutu, na dodatkowy przerzut, na inne coś, co przyjdzie Wam do głowy i co negocjujecie.
  • Instant punishment - kara za wyjątkowo głupie działanie postaci. Kara, która może spaść na Waszą głowę w każdym, najmniej spodziewanym momencie.
  • Epic prize - nagroda przydzielana zazwyczaj na podstawie jakiegoś zadania lub konkursu. Pozwala na wykonanie epickiej akcji w sesji. Wykorzystując tą nagrodę, można zaszaleć. Natomiast jest ona jednorazowa, czyli nie podbija na stałe mocy.

Na temat pozostałych mechanik nie będę się wypowiadać, bo zdecydowanie nie jest to moja działka.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cześć! :D

To ja od razu powiem, że ja popieram opcję opisaną przez Arunę. No bo tak - w praktyce się sprawdza. No to w sumie jedyny argument, ale za to jaki! :D Plus - kurczę, nie chce mi się uczyć mechaniki. Leniwa buła jestem, przykro mi. Znaczy jak wszyscy powiecie, że "lol, nie, Nyx, weź opuść strefę komfortu i zakuwaj mechanikę X" no to spoko, będę zakuwać mechanikę X. No a tak pisząc to, wpadł mi do głowy jeszcze jeden argument - można mieć moc dokładnie taką, jaką się chce. Znaczy jaką się opisało w karcie. Bo przy liczeniu punkcików może wyjść, że no jednak, sorry wielkie, ale nie bardzo :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam serdecznie.
Zgadzam się z Nyx. Taka mechanika daje szanse na przedstawienie postać bliżej wizji gracza, nawet jeśli każdy jest raczej dość słaby w kontroli swoich umiejętności, więc dało by się to zbalansować.
Zastanawiam się jak mechanika Power Gridu zadziała z moją postacią, ale żadna mechanika by mi raczej nic nie ułatwiła. Ta była by najwygodniejsza.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zgadzam się z przedmówcami, również tak średnio mi się chce ogarniać mechanikę.

 

Zakładam, że Instant Punishmentu nie będzie, jeśli głupi czyn postaci był podyktowany roleplayem?

Edytowane przez Gatzky

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Gatzky napisał:

Zakładam, że Instant Punishmentu nie będzie, jeśli głupi czyn postaci był podyktowany roleplayem?

Nie zakładaj :D <doświadczenie> (nie, nie dostałam nigdy Instant Punishment! :D )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej wszystkim. :D

Ja oddaję neutralny głos. Z wymienionych miałem do czynienia tylko z mechaniką DC, ale pozostałe też z chęcią przyswoję jak będzie trzeba (ale trzeba założyć, że to czasu wymaga :) ). Mówiąc krótko dostosuję się do woli większości.  ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cześć :)

 

Mechaniki do wyboru część druga. Tak, to ja będę tym proponującym rozwiązania cyferkowe choć zdaję sobie sprawę z ich małej popularności w sesjach superhero. Ode mnie propozycje stricte mechaniczne są 3.

 

DC Heroes 2ed:

Mechanika co prawda do świata DC Comics, ale rozpiska mocy + sam sposób tworzenia postaci jest na tyle uniwersalny, że można go wykorzystać także tutaj. Do tego, przy mechanicznym tworzeniu karty pomaga nam excellowy kalkulatory, który wszystko ułatwia.

Choć w podstawowej wersji mamy 450 Hero Points + 45 Hero Points za stworzenie background dla postaci itp co daje nam łącznie 495 HP do rozdania na cechy, moce, itp, tutaj poszedłbym w nieco większą ilość punktów i mielibyście na start 545 HP do rozdania. Oczywiście za drawbacks dostaje się dodatkowe punkty, więc tak naprawdę pula jest jeszcze większa.

 

 

The Marvel Universe Roleplaying Game:

Oficjalny system Marvela z 2003 roku, w którym na Strefie sesje były prowadzone w zamierzchłych czasach, które nie wiem kiedy minęły. System bardziej niż na rzutach kostką opiera się na decydowaniu ile "kamieni", które mamy w swojej puli, przeznaczymy na daną akcję.

Punkty tworzenia postaci również mamy liczone w "kamieniach", których na początek mamy 40. Tutaj również startowalibyśmy z większą pulą punktów początkowych, którą ustaliłbym na pułapie 50 kamieni. Jak to miało miejsce przy poprzednim systemie, tak i tutaj drawbacks dają nam dodatkowe "kamienie" do tworzenia postaci.

 

 

Marvel Heroic Roleplaying:

To również oficjalny system Marvela, tym razem stosunkowo nowy, z 2012 roku. System ten, jest o tyle ciekawy, że tutaj określamy naszą postać, przypisując jej mocy, umiejętnościom, a także temu czy jest bardziej team player, solo, czy buddy, odpowiedniościenną kostkę.

Przy akcjach, w walce itp zbieramy pulę kości opisujących naszą postać, rzucamy, porównujemy wyniki i wiemy, czy coś nam się udało, czy nie. Co więcej, w tym systemie jest też tzw Doom Pool, z której korzysta MG. O wielkości Doom Pool i tego, iluściennych kostek MG będzie miał do wykorzystania decydują gracze, chcąc np podbić własną pulę kostek do wykorzystania. W tym systemie Doom Pool przypomina nieco Instant Punishment w systemie Aruny.

O tym systemie pisał też L'riot w temacie o systemach, w które warto zagrać.

 

Tyle z mojej strony, reszta już należy do was.

 

 

EDIT: heh, widzę, że rozpiskę dostępnych mechanik można było zakończyć na propozycji Aruny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 minut temu, Aquaman napisał:

EDIT: heh, widzę, że rozpiskę dostępnych mechanik można było zakończyć na propozycji Aruny.

Och, ale to taka ładna rozpiska! Postarałeś się! :D Doceniamy! (my, Nyx). A tak serio to jakby jednak była opcja, że "no ej, ale dawajcie, mechanika!" to ja oddałabym głos na tę trzecią z opisanych. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
21 minut temu, Gatzky napisał:

 

Zakładam, że Instant Punishmentu nie będzie, jeśli głupi czyn postaci był podyktowany roleplayem?

Są głupie czyny postaci zgodne z jej charakterem, które wciąż są nie na miejscu. Nie chodzi o każdą głupią decyzję (jak sądzę), a o skrajne

 

Co do systemu, lubię roleplay. Zapewne moja postać wypadnie słabo w porównaniu z typowo bojowymi bez tej samej puli punktów na każdego na staty też niebojowe, ale to daje pole do popisu, jest realistyczne, no i Roxi/Mist/Blindside odbije to oddaniem sprawie... Chyba ^_^

 

Raaany... Ale jestem ciekawa jakie są moce. I czy są też bez mocy. I jacy są... :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, Paranormal napisał:

I jacy są... :D

Wspaniali i cudowni? :D Znaczy ja taka jestem, a wiadomo, że ludzie mierzą swoją miarą :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minutes ago, Paranormal said:

 

Raaany... Ale jestem ciekawa jakie są moce. I czy są też bez mocy. I jacy są... :D

 

Też jestem niezwykle ciekawy. Mam co prawda podejrzenia na podstawie pseudonimów, ale to i tak za mało.

Nie wiem czy każdy będzie cudowny i wspaniały, ale na pewno będziemy różnorodną i ciekawą grupą super gierojów statystów, którzy uczą się pod opieką prawdziwych bohaterów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 minut temu, Paranormal napisał:

Raaany... Ale jestem ciekawa jakie są moce. I czy są też bez mocy. I jacy są... :D

"Chrono" - czas, nazwa zobowiązuje: podróże w czasie. Jestem dogadany z GMami o powrót do czasów majów, oraz do wojny secesyjnej. Wciąż walczę o wskoczenie do alternatywnej linii czasowej, w której III Rzesza podbiła USA.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ajj, nie zdradzaj konceptu zbyt szybko.

Ale dobra, pseudonim dużo zdradzał, więc duży spoiler to nie jest :v

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie no, to był żart :D Jestem odrobinkę bardziej kreatywny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
17 minut temu, Gatzky napisał:

Nie no, to był żart :D Jestem odrobinkę bardziej kreatywny.

:uklony::rotfl:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

"System Aruny" bo:

8 godzin temu, Nyx napisał:

można mieć moc dokładnie taką, jaką się chce.

 

Plus nagrody mobilizują do pisania ładnych postów.

No i też mam tryb leniwej buły ostatnio.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Widzę, że spodobał Wam się koncept postaci bliższych wizji gracza, natomiast weźmie pod uwagę, że to rozwiązanie bardzo subiektywne. Innymi słowy, nie uwzględniamy reklamacji pt. dlaczego tak mało oczek oznacza sukces. Miejcie to, proszę, na uwadze. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A czy powyższe mechaniki pozwalają zrobić postacie z takimi zdolnościami jak wszyscy opisaliśmy w kartach? Bez jakiegoś cięcia mocy/zdolności, które sprawiloby, że byłyby mało użyteczne?

 

 

Edytowane przez Jedi Master

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
54 minut temu, Aruna napisał:

Widzę, że spodobał Wam się koncept postaci bliższych wizji gracza, natomiast weźmie pod uwagę, że to rozwiązanie bardzo subiektywne. Innymi słowy, nie uwzględniamy reklamacji pt. dlaczego tak mało oczek oznacza sukces. Miejcie to, proszę, na uwadze. :)

 

Ja się też podpisuję pod mechaniką Aruny. Bardziej zależy mi na samej narracji/opowieści niż cyfrach.

Subiektywizm mi nie przeszkadza - nie mam żadnych powodów czy przesłanek, żeby nie ufać ocenie MG. A że mało oczek i duży poziom trudności? A że mało oczek? Wiatr w oczy i życie pod górkę mi pasuje. Szczególnie do tej postaci :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
16 minut temu, Jedi Master napisał:

A czy powyższe mechaniki pozwalają zrobić postacie z takimi zdolnościami jak wszyscy opisaliśmy w kartach? Bez jakiegoś cięcia mocy/zdolności, które sprawiloby, że byłyby mało użyteczne?

 

Nie znam pozostałych dwóch, ale w DC jest moc Sorcery, która pozwala Ci w ramach czaru naśladować dowolną inną moc w systemie. ;) O ile więc dobrze czytam po ksywce Twoją postać, to przynajmniej w tym systemie krzywda by Ci się raczej nie stała. ;) Jedyny problem jest w tym, że to najdroższa moc w podręczniku :D Wzięcie jej na 1 poziomie wymagałoby wrzucenia w postać drawbacków. :) 

 

A co do mojej postaci to ksywka też wszystko mówi... dokonuję projekcji na plan duchów i walczę ze złymi duchami magicznym tomahawkiem :D 

 

9 godzin temu, Nyx napisał:

(...)  ja oddałabym głos na tę trzecią z opisanych. 

 

Też mnie zaciekawiła trójeczka :D

 

Godzinę temu, Aruna napisał:

dlaczego tak mało oczek oznacza sukces.

 

Because life is a bi***! I wszystko wyjaśnione :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Therek napisał:

Nie znam pozostałych dwóch, ale w DC jest moc Sorcery, która pozwala Ci w ramach czaru naśladować dowolną inną moc w systemie. ;) O ile więc dobrze czytam po ksywce Twoją postać, to przynajmniej w tym systemie krzywda by Ci się raczej nie stała. ;) Jedyny problem jest w tym, że to najdroższa moc w podręczniku :D Wzięcie jej na 1 poziomie wymagałoby wrzucenia w postać drawbacków.

Rozumiem, czyli na pozostałe moce by nie starczyło. Bo problem jest taki, że tych mocy mam w planie kilka. Zbalansowanie tego nawet storytellingowo nie jest proste by nie wyszło, że postać jest za bardzo przepakowana. :)

Dobra, wiem już więc, że na pewno nie chce mechaniki DC ani też nie przemawia do mnie ta starsza wersja Marvela z kamieniami. Trzecia mechanika pozostaje tajemnicą dla mnie ciągle.

 

Wychodzi, że w dalszym ciągu system Aruny jest dla mnie optymalny.

Godzinę temu, Aruna napisał:

Widzę, że spodobał Wam się koncept postaci bliższych wizji gracza, natomiast weźmie pod uwagę, że to rozwiązanie bardzo subiektywne. Innymi słowy, nie uwzględniamy reklamacji pt. dlaczego tak mało oczek oznacza sukces. Miejcie to, proszę, na uwadze. :)

Jakoś to przeżyłem w Następcach, dam radę i tutaj. :P 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mała ilość oczek na sukces w sumie pasuje, skoro gracze dopiero się uczą to na to sporo sensu.

 

Ale ludzie bez spoilerów o mocach tej!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
27 minut temu, Therek napisał:

A co do mojej postaci to ksywka też wszystko mówi... dokonuję projekcji na plan duchów i walczę ze złymi duchami magicznym tomahawkiem :D 

Teraz jeśli tego nie będzie, będę bardzo mocno rozczarowana! :D:D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 minut temu, Nyx napisał:

Teraz jeśli tego nie będzie, będę bardzo mocno rozczarowana! :D:D

Wybacz, że Cię rozczarowuję, ale też sobie stroję żarty... ale wiem już jak podejść do następnej postaci... wymyślić co chcę... później pomyśleć nad jakąś niedorzeczną interpretacją i powstają takie zajebiste pomysły. :D 

 

@Aquaman jak widać opcja nr 3 intryguje, powiedz coś więcej na jej temat. ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, Jedi Master napisał:

Rozumiem, czyli na pozostałe moce by nie starczyło. Bo problem jest taki, że tych mocy mam w planie kilka. Zbalansowanie tego nawet storytellingowo nie jest proste by nie wyszło, że postać jest za bardzo przepakowana. :)

 

Hmm... Jeżeli większość postaci ma kilka mocy/mocne moce/doświadczenie, moja oficjalnie będzie drużynowym słabiakiem.

Dostanie kostium pikachu i będzie kibicować drużynie? :owned:Idealna maskotka :furry:

 

aQeK4rK_700b.jpg

Edytowane przez Paranormal

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz