Lomion

Luźne trybiki (Lomion)

14 postów w tym temacie

 

inside-old-clock.jpg

 

Tego tematu planuję użyć aby ukończyć proces tworzenia postaci.

Edytowane przez Lomion

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No dobrze, zaczynamy - wrzućcie proszę do Żyjących w cieniu przypisanie prioryterów (takie jak zrobiła @Nadia)

 

A Zasoby 450 000
B Skills 36/5
C Atrybuty 16
D Człowiek (3)
E Magia - brak

 

 

Oraz poziomy współczynników. Z tego co przed chwilą sprawdziłem, ten etap każde z was już albo przeszło, albo zadeklarowało że sobie poradzi. Gdyby było inaczej, dajcie mi znać abym nie tkwił w błędnym przekonaniu.

 

Kto ma oczywiście całą kartę, może wstawić całą. Ta część powinna pójść szybko, potem przy umiejętnościach i wadach/zaletach pewnie zejdzie się dłużej.

Edytowane przez Lomion

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wyedytowałem umieszczone już karty tak aby dodać tam inicjatywę, esencję, limity i inne współczynniki poboczne, aby nigdzie tego nie brakowało. Kolejnym krokiem jest wykupienie wad, zalet i umiejętności - sprowadza się to w zasadzie do przejrzenia podręcznika i wybrania tego na co starczy punktów, ale na tym etapie będę już bardziej aktywny. Wiem że obiecałem kilku osobom informację o kilku wadach zaletach, nadrobię to jutro. Jeśli będę miał jakieś sugestie co do doboru umiejętności albo cechy, to dam znać, prawdopodobnie na priv.

 

Aha, i ważna kwestia - jeśli ktoś umieścił w swojej historii że pochodzi z "legalnej" rodziny, to powinien uwzględnić wadę sinner (corporate, national, criminal - wedle uznania).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Okej, jeszcze muszę wybrać Code of Honor, w umiejętnościach rozważam czy zostać przy Sneaking i Lockpicking czy pójść całkiem w forgery + społeczne, za to za większe punkty, i rozważam rodzaj walki, by nie zabijać (wręcz, lub grupa pistoletów by używać ze strzałkami, lub nietypowa broń i taser). 

(I nie potrafiłam poprawić Condition Monitors po edycji)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Paranormal napisał:

grupa pistoletów by używać ze strzałkami, lub nietypowa broń i taser


Odwrotnie z tego co pamiętam, taser jest pod pistolety a dart guny pod broń egzotyczną :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
15 godzin temu, Fumiko napisał:


Odwrotnie z tego co pamiętam, taser jest pod pistolety a dart guny pod broń egzotyczną :)

A, dzięki :)

 

Tak czy inaczej, czy ktoś ma jakąś sugestię?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja tam jestem za stealth + lockpicking, fałszerstwo można sobie załatwić wykupując kontakt - fałszerza. Plus społeczne oczywiście obowiązkowo :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam takie doświadczenie że MG niektórych problematycznych cech negatywnych/pozytywnych nie lubią i je banują, dlatego jak coś z listy którą rozważam średnio by Ci pasowało do stylu prowadzenia @Lomion to daj znać. Od razu mówię, że raczej nie wezmę wszystkiego co tu wymieniłam, bo się w limicie nie wyrabiam oczywiście co już widać. Ot, na razie zebrałam co mi pasowałoby do postaci i chcę teraz to jakoś pożenić. Patrzyłam póki co na link od Fumiko i podręcznik główny szukając inspiracji. 

 

Pozytywne cechy:

1. Daredevil (6 Karma)

2. Sensei ( 5 karma) - Ojciec i jego mentoring by się mógł ładnie wpasować, ale nie zdecydowałam jaki skill. 

3. Trustworthy (15 karma)

4. I C U (6 Karma)

5. Ninja Vanish (5 Karma)

6. Focused Concentration (4 per Karma)

 

Negatywne cechy:

1. Poor Self Control - Attention-Seeking (5 Karma)

2. Curiosity Killed The Cat (7 Karma)

3. Zastanawiałam się też nad czymś w rodzaju Code Of Honor, ale żadne z opisanych do jakich się dogrzebałam mi nie pasują do końca. Bardziej chodziło mi o pokrycie tego, że Billie podąża za kodeksem honorowym czy zasadami wpojonymi przez ojca. Ojciec wojownikiem nie jest, ona też nie, więc to by było naciągane takie coś jak Assasin czy Warrior Code brać. Reguły ojca bardziej tyczą się tego, jak ogarniać się w tym fachu z perspektywy Deckera / Hakera, zarobić, być trochę badass/style, nie być dupkiem i nie zginąć, niż obrona jakiejś grupy ludzi czy idei. Jak ktoś o czymś taki słyszał czy widział, co by mogło jeszcze tu przypasować to będę wdzięczna za podrzucenie. ;) 

4. Distinctive Style ( 5 Karma) by pokryć że Billie wygląda na młodszą, ma te swoje okularki, ma swój look. 

5. Dependents ( 6 Karma) - Ojciec z którym pomieszkuje, żyje i który jest jej mentorem. Tylko jeszcze muszę doczytać o tych kosztach życia, żeby się upewnić że z moim jakże wypchanym portfelem mam szanse to wziąć. 

 

Sugestie co brać a co sobie odpuścić też docenię. ;) 

 

Kminię też sobie już nad następnym punktem, czyli umiejkami. 

Umiejki grupowe: (2)

zastanawiam się pomiędzy OUTDOORS a ELECTRONICS, mam tylko 2 punkty więc brałabym jedno z tych.

 

Co do common skillsów, zaczęłam sobie rozpisywać je na boku, ale mam pytanie które troszkę mi może zmienić kalkulacje. Jak dokładnie działa wykupywanie specjalizacji w czasie tworzenia postaci? Nie do końca zrozumiałam zapis w podręczniku. Najpierw było coś o 1 punkcie skillsów z puli, potem odesłało mnie dalej do tabelki w kolejnym rozdziale, a tam już jest o 7 Karma. I specjalizacje to można wybrać tylko spośród takich, co są zaproponowane w opisie skilla? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co do zasady to nie banuję żadnych cech, co najwyżej przestrzegam że mogą być ryzykowne. Z rzeczy przez ciebie niewymienionych mogę zaproponować to:

 

WHITE HATS, THE CODE OF THE HACKER

Restriction: Cannot destroy/erase information. May edit if, and only if, a copy is kept safe and easy to return.

 


 This one gets tricky. You see, for decades, the corps have been trying to paint themselves as the good guys, nobly protecting the common man from the evils of technomancers, rogue AIs, and that most dastardly of betrayers, the hacker. They call themselves “white hats” in an effort to claim “good guy” status and relegate the decker society as “black hats”, or bad guys. The internal terminology predates them, however, and while the black hats  wear the name of their destruction and chaos proudly, the true white hats are those hackers who follow the basic ideals of Richard Stallman. The best known of these is that “Information should be free,” but related to that are the ideals that one should push the limits of programming, art, and similar activities as far as possible. One must first find the limits of what’s possible, then strive to go beyond that, passing what one has learned onwards to the world at large so that others can push the limits ever further. Destroying information is utterly against their belief system, as are assorted copyright laws and other activities that re-strict the free flow of information from those who have it to those who want it. A strong subset of this community further engages in pranks, in a sense planting a flag that shows that they were able to penetrate an area without causing actual damage. Files are moved to folders and set idle, not erased, while the creator’s own iconography goes up in the hole, or a host will be reprogrammed to mock the company that it belongs to. The host, though, is never actually damaged, and corporate hackers are not physically harmed

 

Albo coś trochę bardziej niestandardowego:

THE PALADIN’S CODE (A.K.A. ELVEN CHIVALRY)
Restriction:Cannot break one’s word. Cannot harm the innocent. Must not allow art or beauty to come to harm.

 


While chivalry might famously be dead in most of the modern world, the elves of Tír Tairngire have always had a love of all things romantic and musty. The ideals of the elven paladin run thick in that nation, and via as-sorted media sources and elf posing, have spread out to large swaths of the world, recycling something old into something new. Key aspects of the code are to protect the motherland (the exact elven homeland varies, of course), to obey the elven crown, to always keep one’s  word as sacrosanct, to be generous and noble, and to fight against evil and injustice. Many true believers add romantic overtones to this, such as humility, an aspira-tion to personal purity, and an appreciation of all things artistic and beautiful. The loyalty aspects are somewhat more transitory, with some pledging to defend a spe-cific someone as a bodyguard unto death (or beyond),  while others accept the leadership of an elven gang as a “crown in exile,” as long as said gang “Prince” upholds the core beliefs.

 

Jeśli chodzi o specjalizację, to tak długo jak wydajesz punkty zdobyte z priorytetów, koszt wynosi 1 punkt za specjalizację. Gdy jednak kupujesz specjalizację za karmę, płacisz tyle ile w tabelce, czyli 7 karmy. Specjalizację można wybierać dowolnie, propozycje w opisie skilla są tylko przykładami, pokazującymi jak bardzo "wyspecjalizowane" powinny być specjalizacje.

Przy wykupywaniu umiejek grupowych warto wziąć pod uwagę że akcje dostępne w sieci (zarówno Matrix jak i Resonance) bardzo mocno polegają na umiejętnościach z grup Electronics i Cracking. Warto więc mieć obie te grupy, na tyle wysoko na ile punkty na to pozwalają. Jeśli więc nie planujesz wykupienia Electronics za zwykłe punkty, to jak najbardziej warto go wziąć na poziomie 2, a grupę outdoors ewentualnie potem wykupić za 5 karmy. Albo wykupić umiejętności składające się na Elektronikę za zwykłe punkty, i wziąć Outdoors na poziomie 2.

Edytowane przez Lomion

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

OK, mam na razie coś takiego, rozpiszę niedługo wszystkie pozostałe detale (kontakty ect) ale trochę mam mocno zajęty weekend więc to takie na kolanie, przepraszam.
Priorytety: A - magia, B - skille, C - $$$, D - Metatyp, E - Cechy
 

Spoiler

BODY 2 
AGI 3 
REA 2
STR 1
WIL 5
LOG 3
INT 2
CHA 7
EDGE 1
ESS 6
INIT
Magic 6

 

Skills:
Arcana 5
Assensing 5

Sorcery Skill Group 5
Spellcasting
Ritual Spellcasting
Counterspelling

Banishing 2
Binding 3
Summoning 3
Astral combat 3
Artificing 2
Alchemy 1

Pistols 3
Sneaking 3
Gymnastics 1
Perception 1

Etiquette 4
Leadership 3
Negotiation 4

Con 2 (seduction)

 

Racial Traits:Allergy (Sunlight, Mild), Low-Light Vision, Keen-eared, Nocturnal, Unusual Hair (Colored Fur)

 

Traits:

Priviledged Family Name (7)
Trust Fund (15)
Too Pretty To Hit (3)

SINner (National) (5)
Creature Of Comfort (17)
Did You Just Call Me Dumb (3)

 

Leftover Karma: 
Body 2 (10)
Rea 2 (10)
Bound spirit (air), 5 favors (5)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Łoki, już czaję z tymi specjalizacjami. Dziękuję. :) 

Kody honorowe zaproponowane są super, zwłaszcza podoba mi się ten elfi. :D Z tym, że pewnie wymagałby dostosowania bo Billie elfką nie jest, ani też specjalnego powiązania do jakiegoś miejsca nie ma. Musze kiedyś sobie zrobić taką elfkę paladynkę, ale nie teraz. 

Poza tym, po rozmowie z MG stwierdziłam, że kodeksu nie biorę mechanicznie, raczej pozostawię to fabularnie do odgrywania. Więc jak ktoś szukać by chciał, to już nie musi, a za chęci dziękuję. ;) 

 

Jakby co, moje niemal ostateczne wybory do pozytywów / negatywów:

 

Pozytywne cechy: (16 +)
1. Sensei ( 5 karma) -  potencjalnie na jedną przygodę mało przydatne bo ojciec będzie poza zasięgiem, raczej do wzięcia z założeniem że będzie dłuższa gra. Wezmę na zaś. ;) 
2. I C U (6 Karma) 
3. Ninja Vanish (5 Karma) 
4. Focused Concentration (4 Karma per rank) (?) na razie nie liczęmożliwe że kupię kilka razy ale na razie nie jestem pewna czy wezmę w ogóle. MG proponuje jak to ładnie spiąć z innymi mechanicznymi współczynnikami, ale muszę się upewnić że czaję co mi to daje i że tego potrzebuję. ;) 

Negatywne cechy: (18)
1. Curiosity Killed The Cat (7 Karma)
2. Distinctive Style ( 5 Karma) 
3. Dependents (6 Karma) 

 

 

A tymczasowy rozkład skillsów, wciąż doczytuję i zmieniam ale daję znać jakby się komuś przydało. 

 

Group skill:
STEALTH 2

Common skills
kupione umiejętności (28)

HACKING  4 + spec (Files albo Devices, muszę zdecydować na jedno)
SOFTWARE  5  
COMPUTER  4 
ELECTRONIC WARFARE 3+spec (Encryption)
PERCEPTION 2
CYBERCOMBAT  2 
CON  2
RUNNING 1 + spec (Sprinting)
NAVIGATION 1 + spec (Augmented Reality Markers)
 
Wiedzowe i języki: (20)
JĘZYKI
English (N), spec ‘l33tspeak Decker code talk 
Sperethiel (elven language) 2, spec Street
Or’zet (ork language) 1
RESZTA
Retro music 2,
Retro films 2,
Popular Matrix Games 1
Street: Local Deckers 3,
Matrix Security Measures (IC) 2,
Runner Hangouts 2
Mr. Johnsons 1   
Corporate Security 1   
Fixers 1

Zdobyte w poprzednim kroku:
Resonance-Based Skills: Compiling 4, Registering 4
Complex Forms: Cleaner, Editor ale zastanawiam się nad zmianą na Cleaner i Resonance Channel  bo poczytałam po sugestii i wygląda ciekawiej niż Editor. Editora czy inne Complex mogłabym ewentualnie za karmę kupić później. 
 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Widzę że wszyscy albo już uporali się z umiejętnościami, albo są na ostatniej prostej, więc pora oficjalnie przejść do ostatniego etapu. Do rozpisania są:

 

- wiedza i języki: rozpisywane na takiej samej zasadzie co pozostałe umiejętności, ale dostaje się na nie (LOG+INT)*2 punktów, plus jeden język rodzimy (w domyśle angielski) na którego znajomość nie trzeba wydawać żadnych punktów.

- kontakty: osoby które postacie znają i na których mogą polegać (ze wzajemnością). Mogą to być zarówno kontakty biznesowe (fikserzy wyszukujący zlecenia, paserzy pozwalający upłynnić cenne dane, uliczni medycy potrafiący poskładać cię bez zadawania zbędnych pytań, itp), jak i osoby związane z historią postaci (kolega z gangu z lat młodości, były pracownik tej samej korporacji, itp). Do dyspozycji otrzymuje się Cha x3 punktów, za które dla każdego kontaktu należy wykupić dwie cechy: powiązania i lojalność. Powiązania określają zakres wpływów kontaktu, lojalność zaś siłę relacji z postacią. Maksymalna suma wartości obu cech u każdego z kontaktów to 7, więc postać z poziomem powiązań 5 nie może mieć lojalności wyższej niż 2, i odwrotnie. 

 

No i ostatnia rzecz - ekwipunek. Tu podejrzewam zejdzie się dłużej bo nie ma chyba lepszego sposobu niż przejrzenie odpowiedniego rozdziału w podręczniku. Gdyby jednak ktoś miał z tym kłopot albo zwyczajnie potrzebował porady, to niech da znać. Wspólnymi siłami jakoś sobie poradzimy :) A potem zostanie mi już tylko napisać post wprowadzający :D

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, Lomion napisał:

No i ostatnia rzecz - ekwipunek. Tu podejrzewam zejdzie się dłużej bo nie ma chyba lepszego sposobu niż przejrzenie odpowiedniego rozdziału w podręczniku. Gdyby jednak ktoś miał z tym kłopot albo zwyczajnie potrzebował porady, to niech da znać. Wspólnymi siłami jakoś sobie poradzimy :) A potem zostanie mi już tylko napisać post wprowadzający :D

 

W Run Faster jest super zebranie ekwipunku w pakiety :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz