12 postów w tym temacie

Napisano (edytowane)

***

Stado mew krążyło nad plażą co chwilę nurkując w kierunku wzburzonych fal. Od strony oceanu wiał lekki wiatr, kołysząc liśćmi karłowatych drzewek, które wbrew prawom natury wyrosły na wydmach.  Na niebie nie było ani jednej chmury a słońce piekło żywym ogniem. Mężczyzna leżał bez życia na piasku. Czuł jak żar opala jego twarz, a lepki pot spływa mu po czole, jednak nie mógł się ruszyć. Jakby został uwięziony między jawą a snem. Wtedy jedna z fal podmyła brzeg. W jednej sekundzie znalazł się w zimnej, słonej wodzie i zerwał z krzykiem. Krztusząc się i plując mokrym piaskiem, popełzał w głąb plaży, byle dalej od morskich kipieli. Zauważył wysuszony korzeń wystający z ziemi, chwycił go i podciągnął do góry.  Wstał z kolan i się odwrócił. A potem zamarł.

 

291cc1cc61323.jpg

 

Bezkres oceanu uwodził, zachwycał i przerażał. Mężczyzna gapił się na wodę a w głowie miał jedną wielką pustkę. Nie wiedział co to za miejsce, nie wiedział skąd się tu wziął, nie wiedział nawet jak się nazywa. Wiedział tylko jedno.  To nie był sen.  Słona woda na ustach i gorący piasek pod stopami były namacalnym dowodem.  

Dochodząc powoli do siebie odkrywał kolejne elementy dziwnej układanki. Na szyi założoną miał obrożę. Dokładnie ją wymacał szukając przycisków i zatrzasków, wyglądało jednak na to, sam jej nie ściągnie. Obrożę wykonano z metalu, a z przodu miała trzy maleńkie wypukłości. Na ręce, pod nadgarstkiem zauważył niewielki tatuaż. Przedstawiał liczbę 12. Co oznaczała, Bóg raczy widzieć. Po chwili dotarło do niego, że być może nie jest tutaj wcale sam. 

- Halo!? – zawołał – Jest tu ktoś!? Czy ktoś mnie słyszy!?

Odpowiedziało mu echo dochodzące z lasu i pisk mew polujących przy brzegu na ryby i kraby. Po chwili jednak mężczyzna, od tej pory zwany Dwunastką usłyszał dźwięk łamanych gałęzi. Zarośla za jego plecami poruszyły się.

- Słyszę cię, wyjdź! –

Krzaki znów zaszeleściły, coś zbliżało się do mężczyzny. Zauważył wyginające się pod  niewidzialnym ciężarem gałęzie krzewów. Nie czekając na to co się stanie popędził przez plażę, zerkając od czasu do czasu przez ramię. Biegł tak jeszcze kilkadziesiąt metrów aż w końcu zmęczony przykucnął, żeby złapać oddech.  I wtedy znów zamarł.

Na piasku leżeli ludzie. Kobiety i mężczyźni, tak jak on, rozebrani do bielizny, z obrożami na szyjach. Wyglądali jakby spali, część wierciła się niespokojnie, inni przypominali umarlaków. Dwunastka gapił się na nich z rozdziawionymi ustami a kiedy otrząsnął się już z szoku szybko policzył wszystkich śpiochów. Mijając kolejne ciała, zauważył na piasku świeże ślady stóp. Ślady znikały za wydmą i prowadziły w głąb lądu, który porastała gęsta dżungla. Wyglądało na to, że to nie on obudził się pierwszy.

 

***

 

Witam w mojej pierwszej sesji. Lubisz zagadki, jesteś wielbicielem serialu „Lost”? Czytałeś „Dziesięciu małych murzynków”? Podobał ci się „Cube” a może kręci cię walka o przetrwanie? Jeśli tak, to się świetnie składa, trafiłeś w dobre miejsce. Czy na długo? Wątpię. Śmierć czyha na każdym kroku, nikt nie może czuć się bezpieczny. Tylko od ciebie zależy jak długo pożyjesz. Kto wie, może przy odrobinie szczęścia, dowiesz się jak trafiłeś na tą cholerną wyspę. Tylko nieliczni opuszczą ją żywi a i to nie jest wcale takie pewne.

 

Fabuła

 

„Selekcja naturalna” to survival horror. Akcja dzieje się na bezludnej (?) wyspie gdzieś pośrodku Oceanu. Budzisz się na plaży, nie pamiętasz kim jesteś, nie wiesz skąd się tu wziąłeś. Masz na sobie tylko bieliznę a na szyi dziwną metalową obrożę. Na ręce wytatuowano ci numer. To jest punkt wyjścia i tylko tyle powinieneś na razie wiedzieć. Co będzie dalej, dowiesz się w swoim czasie. 

 

Sesja

 

Gramy tradycyjnie, w PBF, odpisując w komentarzach. Możemy korzystać oczywiście google doc, do tego Mistrz Gry będzie udzielał waszym bohaterom indywidualnych wskazówek wysyłając do was prywatne wiadomości.  Maksymalny czas na odpis to siedem dni. Przyjmę od trzech do dwunastu graczy. Ewentualne braki kadrowe uzupełnią NPC. Karty Postaci wysyłacie mi na PW, rekrutacja potrwa do 24.05.2018. Na wszystkie pytania odpowiem w komentarzach poniżej lub na PW.

 

 

Mechanika

 

W trakcie gry będziemy testować wasze atrybuty i umiejętności na kości k12. Przeciętny poziom trudności dla wykonywanego zadania wynosi 7 i zmienia się w zależności od stanu zdrowia waszej postaci lub innych losowych okoliczności. Szczegóły dotyczące mechaniki pojawią się po zakończeniu rekrutacji i rozpoczęciu sesji.

 

Karta Postaci

 

Uwaga: W trakcie tworzenia KP nie wpisujemy imienia i nazwiska ani żadnych notatek biograficznych. Czy jesteście odważnymi altruistami, cynicznymi koniunkturalistami, bezwzględnymi draniami, okaże się w trakcie rozgrywki. Przeszłość, przynajmniej na początku jest nieważna. Startujecie z czystą kartą, budzicie się na wyspie jako nowy człowiek i tylko od was zależy jak potoczy się historia waszego bohatera.

 

Avatar:

Płeć:

Rasa:

Wiek: (minimum 18 lat)

Wzrost:

Waga:

Wygląd:

Język ojczysty: (uwaga, każda postać zna angielski w stopniu komunikatywnym)

 

ATRYBUTY:

 

Waszą postać określa pięć atrybutów – Siła, Zręczność, Intelekt, Charyzma, Kondycja. Minimalna wartość atrybutu to 1, maksymalna wartość atrybutu to 6. Poniżej tabelka opisująca poszczególne wartości.

1. Beznadziejny

2. Bardzo słaby

3. Słaby

4. Przeciętny

5. Dobry

6. Bardzo dobry

 

Przydziel 18 pkt. pomiędzy Atrybuty

 

SIŁA:

ZRĘCZNOŚĆ:

INTELEKT:

CHARYZMA:

KONDYCJA:

 

UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE:

 

Za każdy Atrybut na poziomie Dobrym (5) możesz przydzielić sobie dodatkową umiejętność.

Za każdy Atrybut na poziomie Bardzo dobrym (6) możesz przydzielić sobie dwie dodatkowe umiejętności.

 

Uwaga: Umiejętności dodatkowe muszą być związane z konkretnym Atrybutem, za który dostajemy daną umiejętność. Poniżej kilka przykładów umiejętności dodatkowych.

SIŁA : Kulturystyka, Walka wręcz, Sztuki walki, Boks, Broń biała (ciężka),

ZRĘCZNOŚĆ – Broń palna, Łucznictwo, Broń biała (lekka), Survivalowiec (praktyk), Kradzież, Skradanie, Ukrywanie, Wspinaczka, Kaskaderka, Prowadzenie pojazdów, Pływanie

INTELEKT – Leczenie, Zbieranie informacji, Survivalowiec (teoretyk), Wiedza (specjalistyczna), Przeszukiwanie, Spostrzegawczość, Rzemiosło (specjalistyczne), Koncentracja, Orientacja w terenie

CHARYZMA – Dyplomacja, Aktorstwo, Uwodzenie, Zastraszanie, Blefowanie, Zdolności przywódcze, Retoryka, Postępowanie ze zwierzętami

KONDYCJA – Maratończyk, Odporność na choroby, Wysoki próg bólu, Odporność na zmęczenie.

 

***

Na karty czekam  do 24.05.2018.  System selekcji będzie się opierał na parytetach, jeśli zgłoszeń będzie więcej niż dwanaście, wybiorę sześć kobiet i sześciu mężczyzn, zdecyduje kolejność zgłoszenia. 

 

 

 

 

Edytowane przez waydack

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 hour ago, waydack said:

Przydziel 18 pkt. na każdy z atrybutów.

Jak rozumiem kady z atrybutów bedzie 18?

Czy moze powinno byc : Rozdziel 18pkt. pomiedzy Atrybuty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oczywiście chodziło o rozdzielenie punktów pomiędzy Atrybuty.  Już poprawiłem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozumiem że będzie pvp by wyeliminować innych graczy. Jak z mordem i przemocą w tym survival?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Będą elementy PvP, ale to nie jest typowa wyżynanka. Bliżej tej sesji do thrillera psychologicznego niż kina gore i krwawych slasherów. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czasy, jak rozumiem, są mniej więcej współczesne?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odpowiem tak - na wyspie nikt nie wie jaki jest dokładnie rok, miesiąc, dzień.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napisano (edytowane)

Wiadomo, skoro nie pamiętają nawet kim są. Ja się pytam odnośnie mechaniki i podanych skilli, bo jest różnica czy np. broń palna w umkach oznaczać może czarnoprochowce czy kałacha :) 

 

Edit. A dokładnie chodzi mi o to, co możemy wiedzieć jako gracze, nie postacie, bo przykładowo, jeśli ktoś chce stawiać na intelekt/charyzma - to jasne, postać może nie mieć pojęcia skąd ma akurat takie talenty i czy kiedyś był/była  amerykańskim szpiegiem, francuskim dyplomatą czy może sławnym polskim aktorem, to jednak gracz jakoś sobie  logicznie umiejętności dobiera pod życiowe doświadczenie postaci (nawet jeśli sama postać ma kompletną amnezję). Dlatego pytałam o czas, ale ogólnie można to rozwinąć na: "jak wiele poza jawną częścią karty jest do wiadomości między poszczególnym graczem i MG"

Edytowane przez Vadeanaine

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 Staram się odpowiadać tak, by nie zdradzać nic z fabuły.  W pierwszym etapie gry, gracze wiedzą tyle co ich bohaterowie, czyli prawie nic. Wybierając postać, możesz założyć że skoro potrafi się posługiwać bronią palną (np, kałaszem) mógł być w służbach mundurowych. Jeśli  jako umiejętności wybierzesz "medycyna", możesz zakładać, że twój bohater był lekarzem, lub przynajmniej ratownikiem medycznym lub pielęgniarką. Oczywiście to tylko gdybanie, na poziomie "Skąd ja to potrafię? Może jestem lekarzem?".  Dla ułatwienia podpowiem że akcja nie dzieje się w średniowieczu, mamy współczesne zawody, współczesną technologię. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
28 minut temu, waydack napisał:

  Oczywiście to tylko gdybanie, na poziomie "Skąd ja to potrafię? Może jestem lekarzem?".  Dla ułatwienia podpowiem że akcja nie dzieje się w średniowieczu, mamy współczesne zawody, współczesną technologię. 

 

O to mi właśnie chodziło :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobra mimo zainteresowania jednak nie będę robić karty właśnie zgłosiłam się do kolejnej przygody i pochłonie ona mój potencjał pisarski do końca. 

Powodzenia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I ja życzę powodzenia w nowej sesji :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz